Logo Icon

Radio i Televizija Nikšić

image

„SMRT I DJEVOJKA“ : SUKOB RACIJA I EMOCIJA

02.12.2019
image

Četvrte večeri takmičarskog programa 16. „Međunarodnog festivala glumca Nikšić 2019“ ansambl  Crnogorskog narodnog pozorišta izveo predstavu „Smrt i djevojka“ po tekstu Ariela Dorfmana, a u rediteljskoj postavci Gorana Bulajića.

Tortura, zločin, kazna i brojna moralna pitanja koja se tiču prevare, laži, pravde, korupcije tematski su pravci lirskog rukopisa Ariela Dorfmana, argentinsko-čileanskog i američkog pisca i esejiste. Svjetski poznata drama „Smrt i djevojka“  tiče se perioda uspostavljanja demokratije u Čileu, nakon višegodišnje diktature.  Žrtva vojne okupacije Paulina Salas, centralna figura predstave, dobija priliku da se sveti dr Robertu Mirandi, njenom mučitelju.  Veoma kompleksnu, mučenu, ali ne i skrhanu ženu, izuzetno emotivno snažno iznijela je Julija Milačić.

„Ovo je bio jedan od ljepših procesa koje sam imala, zato što sam u saradnji sa rediteljem Bulajićem i kolegama imala veliki prostor da sama ispitujem stanja potrebna da bih izgradila Paulinu. Saznanje da je ovo  istinita priča  poguralo me je da idem dublje i istinitije prenesem lik. Postojala je bojazan da Paulina u jednom trenutku ispane negativac, da ona u stvari ništa od svega toga nije prošla, nego je napravila projekciju“, istakla je Milačić.

Miloš Pejović tumači Herarda Eskobara, Paulininog supruga, budućeg ministra pravde. Ambicioznog Herarda  gradio je široko u više likova.

„Ovaj tekst je plastičan primjer sukoba čistog racija i čiste emocije. Herardo je taj racio, dok je Paulina emocija. Postavlja se pitanje  šta je racionalnije uraditi u toj situaciji – biti legalista kao Herardo i pratiti zakon,  ili sprovesti osvetu. On u nasilju definitivno ne vidi rješenje  i uspio je da izgura svoje ambicije i postane ministar“, kazao je Pejović.

Zlog doktora Roberta Miranda portretiše sarajevski glumac Dragan Jovičić.

„Meni je bilo zadovoljstvo raditi sa Goranom Bulajićem, jer je on od onih reditelja koji  dozvoljava glumcima da se razmahnu, da ponude sve što im pane na pamet. Tako smo i uradili i došli do rezultata. Nakon ovakve predstave uvijek je teško za nas glumce da govorimo o svojim likovima, jer smo još uvijek unutra i osjećamo vibracije koje nosimo sa predstave“, kazao je Jovičić.

Predstava sa predznakom psihologije rađena je iz ugla žrtve, zločinca i advokata.

„Ja mislim da se ova predstava duboko tiče psihologije, ne samo egzistencionalne, nego jednog ogoljenog ljubavnog trougla, ma kako zvučalo to devijantno.  Mislim, kada se kod većine ljudi prokopaju ti podrumi, može se nešto slično ovome pronaći“, istakao je Bulajić.

Muziku za predstavu potpisuje Goran Bulajić, scenografiju Anka Gardašević, dok je kostime osmislila i uradila Jelena Đukanović.

Jovan Džodžo